vr. dec 3rd, 2021
Voedingssupplementen

Voedingssupplementen worden gebruikt als aanvulling op de dagelijkse inname van voeding. Deze supplementen worden voornamelijk verkocht in de vorm van pillen, capsules of drankjes. Echter hoeven de meeste mensen geen gebruik te maken van supplementen, omdat ze vanuit hun dagelijkse voeding al voldoende vitamines en mineralen binnen krijgen. In dit artikel geef ik een aantal tips over voedingssupplementen voor diegene die het wel nodig hebben. 

1. Voedingssupplementen dienen als aanvulling 

Het gebruik van voedingssupplementen dienen als aanvulling op een gevarieerd voedingspatroon. Het wordt ten zeerste afgeraden om voedingssupplementen te gebruiken om een ongezonde voedingspatroon te compenseren. Bijvoorbeeld voor sporters is het mogelijk om eiwitshakes te gebruiken om te voldoen aan de eiwitinname die ze per dag willen bereiken. Voedingssupplementen dienen dan als hulpmiddel om dit doel te bereiken en niet als basis om aan genoeg eiwitten te komen.

2. Zoek uit welke voedingssupplementen je nodig hebt

Voordat je voedingssupplementen gaat kopen, is het handig om te kijken welke stoffen jouw lichaam tekort komen. Hiervoor zijn er allerlei verschillende testen op internet over te vinden. Sommige testen zijn gratis en andere kosten geld. Voor een betrouwbaardere uitslag is het aan te raden om contact op te nemen met een voedingsdeskundige. Hij of zij kan heeft ervaring op het gebied van voeding en kan er snel achter komen welke stoffen jouw lichaam mist op basis van je voedselinname. 

3. Neem niet te veel voedingssupplementen

Over het algemeen geldt voor elk product dat teveel niet goed is, dit geldt dus ook voor voedingssupplementen. Hierbij is het zelfs mogelijk dat het schadelijk wordt voor jouw gezondheid als je er te langere tijd te veel van neemt. Om deze reden zijn er voor bepaalde vitamines en mineralen een hoeveelheid maximale inname vastgesteld. Er zijn redelijk wat vitamines die bij te veel gebruik schadelijk zijn voor de gezondheid. Bijvoorbeeld vitamine D, vitamine E en zink. 

Hopelijk helpen deze tips jou verder op weg. Het is noodzakelijk om goed te kijken welke voedingssupplementen je inneemt. Het kan namelijk op lange termijn schadelijk zijn voor je gezondheid. Terwijl je juist het tegenovergestelde wil bereiken. Daarnaast dienen vitamines en voedingssupplementen altijd als aanvulling op jouw voedingspatroon en niet ter vervanging. 

By seo

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *