vr. dec 3rd, 2021
Afvallen

Veel mensen hebben moeite met afvallen. De verleiding is vaak te groot om terug te vallen in oude gewoontes. Ook zijn veel mensen ook te streng voor zichzelf. Ze verbieden zichzelf om ongezonde producten te eten of om alcohol te drinken. De overgang van het eetpatroon is zo groot dat het bijna onmogelijk is om dit vol te houden. Daarnaast gaan er ook allemaal fabels rond over afvallen. In dit artikel bespreek ik de grootste fabels over afvallen.

Koolhydraten passen niet in het afvalproces

Een van de grootste fabels over afvallen is dat koolhydraten slecht voor je zijn. Sommige mensen zien producten met veel koolhydraten als dikmakende producten. Producten die veel koolhydraten bevatten zijn onder andere aardappelen, rijst en pasta. Koolhydraten zorgen er niet voor dat je niet afvalt, maar ze geven een lichaam juist energie. Het is voor het lichaam een belangrijke bron van energie. Pas wanneer iemand te veel koolhydraten binnen krijgt zal het voor problemen zorgen tijdens het afvallen. Denk dus niet dat je helemaal geen koolhydraten meer mag eten. Het is juist een goede bron van energie voor je lichaam. 

In de avond verbrand je geen calorieën meer

Sommige mensen die beginnen met afvallen horen dat er na acht uur in de avond liever geen calorieën gegeten moeten worden, omdat dit het afvalproces belemmert. Dit is ook een fabel over afvallen, want de energie die in de avond uit voeding wordt gehaald, behandeld het lichaam precies hetzelfde als andere eetmomenten. Het lichaam gebruikt de energie pas wanneer het nodig is. Als iemand in de avond eet, is die energie pas de volgende ochtend nodig. Daardoor kan het soms lijken alsof iemand in de avond geen calorieën meer verbrandt. In het algemeen geldt dat energie pas wordt opgeslagen als vet als er sprake is van teveel energie.

Eten in kleinere porties

Wanneer iemand wil afvallen, is het noodzakelijk om minder energie binnen te krijgen dan dat er verbruikt wordt. Dit betekent in de meeste gevallen dat er minder gegeten moet worden. Eten in kleinere porties kan een persoon helpen om het hongergevoel tegen te gaan. Echter is het niet zo dat dit noodzakelijk is om af te vallen. Het draait met name om het aantal calorieën dat iemand per dag verbrandt. In principe maakt het niet uit of iemand hiervoor 3 keer of 6 keer per dag eet. Het kan alleen wel een hulpmiddel zijn om het afvallen makkelijker te maken.

By seo

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *