vr. dec 3rd, 2021
Aankomen in gewicht

De meeste voeding blogs gaan vooral over hoe je op een gezonde manier kan afvallen. Maar gezond aankomen kan net zo zwaar zijn. In Nederland hebben meer dan 400 duizend mensen last van ondergewicht volgens het CBS. Ook voor mensen die meer spieren willen kweken is het nodig om aan te komen. Dit is moeilijker dan de meeste denken. Elke dag lekker vet gaan eten is namelijk niet de juiste manier. Om op een gezonde manier aan te komen moet je consistent je eetpatroon en dieet veranderen. In dit artikel geven wij je een paar handige tips die je kan gebruiken om op een gezonde manier in gewicht aan te komen.

Maak de maaltijden geleidelijk groter

Eet je voor je gevoel al heel gezond, maar krijg je simpelweg niet genoeg calorieën binnen? Probeer dan om je maaltijden geleidelijk groter te maken. Het is niet handig om van de één op de andere dag ineens 2 keer zoveel te eten. Doe dit in kleine stapjes zodat je lichaam eraan kan wennen. Vooral voor mensen met een kleine eetlust is dit verstandig. Zorg er daarnaast voor dat de maaltijd er niet veel groter uit komt te zien. Eetlust is vooral een psychologisch probleem. Zorg er dus voor dat de maaltijden er praktisch hetzelfde uitzien. Op deze manier wordt je brein voor de gek gehouden en zit je minder snel vol. 

Naast dat je de maaltijden groter maakt kan je ook spelen met de borden. Hoe groter het bord, hoe kleiner de maaltijd lijkt. Zoals aangegeven komt het neer op de psychologie. 

Calorieën drinken

Wat ook handig is voor mensen met een kleine eetlust, is het drinken van de calorieën. Drinkbare calorieën zijn relatief moeilijker te verzadigen en zorgen sneller voor een overschot. Dit wil je bereiken als je wilt aankomen. Laat de frisdranken en energy drankjes uiteraard links liggen. Dit zijn ongezonde drankjes met boordevol suikers. Kies daarentegen voor gezonde smoothies of zuiveldrankjes. Deze bevatten gezonde eiwitten en vezels die goed zijn voor je lichaam. Dit soort drankjes zijn een goede toevoeging aan je dieet. Het is makkelijker weg te krijgen dan vast eten en is ook nog eens erg lekker. 

Ook een product als een maaltijdvervangende shake kan ook andersom worden gebruikt. Veel mensen gebruiken een product als die van Herbalife om aan te komen. Zij nemen de shake 3 keer per dag tussen de normale maaltijden.

Eiwitten voor spiermassa

Wil je vooral focussen op het verhogen van je spiermassa? Dan zijn eiwitten cruciaal. In eiwitten zitten de aminozuren die de bouwstenen van je lichaamsweefsel vormen. Eiwitten zorgen ervoor dat je meer spierweefsel opbouwt. Door dit te combineren met de juiste hoeveelheid krachttraining, kom je zeer snel en effectief aan in spiermassa. Gebruik in iedere maaltijd minimaal 2 eiwitrijke ingrediënten. Denk bijvoorbeeld aan vis, eieren, zuivel, granen en noten. Een eiwitshake is ook een goede toevoeging aan je dieet. Zorg er echter wel voor dat het een aanvulling is en dat het niet je primaire voeding wordt. Supplementen dienen niet als natuurlijke voeding. 

By seo

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *